1/2

Första dagen på jobbet idag, eller ja inte på jobbet men på introduktionskursen som håller på tills på fredag. Segt att sitta och lyssna från klockan 8.30 - 12.30 men det är ju lättförtjänta pengar iaf. Jag längtar tills jag får börja jobba, jag vill börja nu nu. Konstigt att jag bara sökt detta jobb sedan studenten? Men iaf kul att jag fick första jobbet jag sökte, tack för det!

När introduktionskursen var slut så hände det en liten händelse på bussen när jag var på väg hem gissa vad? Jo man fick väl en böterjävel för att pappa hade fyllt på busskortet med "barnresor" och är man 19 eller över så åker man ju inte längre på barn utan på vuxen. Men som tur är så betalar ju pappa bötern, hade inte direkt betalat den där skiten själv, aldrig. Så nu har pappa fyllt på 30 resor och en månadskort förjäves. Han blev riktigt putt när jag ringde och berättade det, han sa ungefär såhär, Nej det där får jag ta med dem sen. Så vi får väl se vart det leder.
Bötern var iaf på 522 kr, allvarligt jävla äckel VL.

Daniel kom till mig typ en timme efter att jag kommit hem. Jag fick en rejäl chock när de började flyga en massa snöbollar på mitt fönster. det var det min man som stod utanför och hade damp för att jag inte svarade på mobilen och hemtelefonen var upptagen eftersom jag pratade med min käre vän Hanna. Men han blev glad direkt igen så det var ju bra.
Vi har sett på lejonkungen 3 nu och jag älskar timon.

Nu ska vi åka och kika på lite saker kanske handlar jag även något? Får väl se hur det blir med den saken. 

Take care now, bye bye then!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0