16/11

Sälen var som sagt grymt och jag längtar tillbaka trots att det är sjukt mycket snö här hemma också. Men allt är som så mycket skönare och mysigare när man är någon annan stans. Ska försöka beskriva resan så gått jag kan dag för dag dock i kortare drag. 

Torsdag; Vi lämnade västerås runt klockan 10.30, vi åkte då ut till Sanna eftersom Filli och Jossan skulle åka med dem. Under nästan hela bilfräden till sälen så satt jag och Daniel och roade oss med att kolla på criminal minds, vilket är vårat nya favorit program. När vi kom fram till stugan så var det dags att packa upp kläder och sånt. Sedan så var det dags för pulkarace så då gick jag, Daniel, Filli, Sanna, Crille, Gustav, Thomas, Anders, Ove, Jossan, Erik, Anna, Bubba och Cesar till en backe och åkte lite. Jag och Daniel åkte dock inte jag vet inte varför det blev bara inte av men det var kul att bara kolla, haha! När vi kom tillbaka åt vi middag och sedan så gick jag och Daniel in i den andra stugan och kollade på mammas pojkar och paradise hotel. Sedan efter en stund så gick vi och la oss och kollade lite mer criminal minds tills vi slocknade.

Fredag: Drog till backen, köpte liftkort och hyrde skidor, sedan var det dags att ta sig upp i backën. Det var dock bara en backe öppen i hundfjället men vi nöjde oss med det och åkte. Jag kan ju erkänna att mina skills från yngre dar inte var kvar. Under första åket så åkte jag och Filli in i varandra självklart skulle vi även fastna i varandra men ingen skada sig iaf. Ramlade även en gång till  och det var när jag och Daniel skulle åka ankarlift och jag gjorde en rejäl vurpa lite smått pinsamt sådär när liftvakten kom upp och skulle hämta mig för att jag inte vågade åka ner, tänk om jag skulle krocka med någon som var på väg att åka upp i liften så att säga? haha! Daniel försökte peppa mig att åka den liften igen, men nej det gjorde jag inte så vi tog oss till sittliften igen. Den kändes säker trots att jag inte är ett fan av höga höjder. När jag och Daniel åkt ett tag så åkte vi med hans mamma till stadium outlet och kollade lite, vi hittade dock inget. Så då bar det av till stugan igen.. Vi la oss i sängen ett tag och vilade sedan var det dags för middag. Sedan dorg jag, Daniel, Erik, Anna och Ove till bypuben eller vad man ska kalla det. Vi satt där och drack några öl och cider och bara pratade och umgicks, riktigt trevligt faktiskt. Sedan bar det av hem och vi kolla på slutet av idol och ERIK VANN? nej helt fel enligt mig.. Kalle var bättre men svenska folket förvånar mig alltid lika mycket varje gång oavsett vad det är för tävling. Sedan blev det att sussa.

Lördag: Drog till tandådalen och åkte denna dag för där var det fler backar öppna. Trots att jag bara våga mig på en backe för alla andra var på tok för branta för mig, haha! Daniel försökte att övertala mig och sa att jag skulle klara det men jag kände att jag hade behövt lite mer träning för att våga mig på en svart backe. När vi åkt klart denna dag så lämnade vi tillbaka alla skidor och sånt sedan åkte vi tillbaka till stugan. Jag och Daniel la oss då och mös till lite criminal minds och sedan var det dags att äta och sedan började vi göra oss i ordning för HC och björn rosenström. När vi gjort oss i ordning så satt vi och drack lite och umgicks med dem andra sedan så körde Sanna iväg oss till HC och där var det drag må ni tro. Inte för att jag är ett speciellt stort fan till björn rosenström direkt men han passar ju som in när man är i sälen.. Både jag och Daniel fick lite för mycket dricka i oss denna kväll och brände på tok för mycket pengar som man alltid kan ha ågren över dagen efter.. Men spela roll kul hade vi iaf, vi drog runt halv 2 för då hade vi inte ork att vara kvar längre, Daniels mamma hämtade oss och när vi kom hem slumra vi direkt eller ja nästan. Jag och Daniel insåg även en sak denna kväll och det var att vi faktiskt kan gå ut själva vi hade sjukt kul och det är något vi kommer göra om.

Söndag: När vi vakna var det dags att packa och städa, sedan en lång biltur hem till västerås igen. Både jag och Daniel var sjukt bakis så det var inte så kul att åka bil, när vi kom hem så åkte vi och köpte mat och mös!

(Bilder kommer i nästa inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0